Dilemma

Nu har jag 2 dilemman som jag brottas med, båda gällande Joline...

Jag vet inte om vi ska ta fram lära-gå-vagnen eller inte och jag vet inte om jag ska sluta amma....

Fröken fräken har börjat "GÅ" med hjälp av både det ena och det andra.... hon tar stolar och skjuter framför sig inne och ute tog hon patent på sulkyn och spatserade fram och tillbaka på gräsmattan med igår. En lära-gå-vagn vore väl toppen att ta fram så barnet har stöd och kan gå hur mycket hon vill.... eller? (vi har en ståendes på vinden) Men som sagt, jag vet inte om jag vill detta.... jag tycker det är tidigt att gå redan vid 10 månader, och hon kan inte stå lull ordentligt än. Därför känns det som om hon skulle lära sig att gå inan hon egentligen är kroppsligt redo för det, om vagnen kommer fram nu. Lära-gå-vagnen är ju faltiskt ett hjälpmedel som kan skynda på balansen och så, men är hon egentligen redo för det? *eller är det så att mamma inte är redo för att sista minstingen ska bli så stor än, jag vill ju ha min bebis kvar så länge det bara går* ;-)

Vet heller inte om vi ska sluta amma.... egentligen vill jag inte det - och inte Joline heller, det är 2 mysiga stunder på dagen (morgon och kväll) men det gör just nu så FRUKTANSVÄRT ont att vara "bitring"! Just nu är det jämförbart med de första dagarnas amning på BB! *huga* Det är inte så att hon BITER när hon ammar, men det är som om tänderna gnuggas vid varje sugtag och det är inte skönt. Ju ondare det gör destå mer spänner jag mig.... Jag vet att det har gått över på ca 4-6 dagar vid de övriga tändernas sprickning så vi får väl se om jag står ut ett par dagar till.....

Kommentarer
Postat av: Ritha

Hmmmm... Inte lätt att veta vad som är bra och dåligt. Eller om det ens finns någe sånt... hm...
Follow your heart!! =)

2008-04-22 @ 09:29:17
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0