Lördag....

Idag har det varit lördag... har du oxå märkt det? Det har knappast inte jag, dagen har bara rusat förbi! :-)
Det har blivit en hel del internet-surfande... letar hotell, sevärdigheter i New York, försäkringar, flygbiljetter, bilder på Frihetsgudinnan (som förövrigt är en helt annan historia :-) och andra sidospår.... Vilken tur att man har internet!

Barnen har varit hos grannen och hjälpt till med vårstädning i trädgården! Varför vill de inte hjälpa mig och plocka pinnar på tomten, men hos grannen går det superbra? Kan det bero på att de bjuder på bullar och saft kanske?

Har varit och handlat... mat.... *suck*

Lagat mat... och det var så gott att alla slickade av sina tallrikar efter maten... det behövde knappt diskas efter oss! :-) *lövbiff i gräddsås med vitlökssmak och ungsrostad potatis*

Efter detta satt vi med barnen och visade på Google Earth vart vi ska flyga när vi åker till USA. Det var kul... Fast bäst var nog ändå när vi visade en bild på Frihetsgudinnan och i ett försök att få Jonatan att greppa storheten av statyn sade älsklingen att "den är så stor att hon har en restaurang i kronan... och ett piano i ena näsborren"..... Då tittade Jonatan på honom och sade "Jaha, och vad har hon i den andra näsborren då?" Jag trodde jag skulle dö av garv!

Joline fick en citronskiva att slicka på vid maten.... lördagsbusiga som vi var satt vi och fnissade glatt innan hon fick den och förväntade oss ett minspel utan dess like.... men gissa vem som skrattade bäst som skrattade sist? Jo, Joline! Hon tuggade och smaskade och var superglad... tills det bara var skalet kvar och jag försökte ta den ifrån henne! Då grinade hon... inte en min annars! Och vi andra provsmakade citronen och den var supersur!

Tog en bunt bilder ute idag... lägger upp några i morgon.... :-)

Kommentarer
Postat av: Ritha

Jonathan e en klok grabb.....=D

2008-04-05 @ 22:57:09
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0