Tänk va så lite kan göra...

Vår familj är begåvad med 2 morgonpigga herrar och 2 tjejer som är betydligt svårare att få upp på morgonen... (Joline vet vi inte än hur hon kommer att bli, just nu sover hon ju efter schema, så det är inte lätt att veta vad hon är om hon fick välja själv :-)

För att råda bukt på detta fick jag ett tips att köpa en väckarklocka till Jonatan och ställa på den tid som är acceptabel att börja dagen på..... lite - eller föresten - mycket skeptisk var jag till att detta skulle funka, men sagt och gjort, klocka inhandlades!

Nu har klockan ringt 4 mornar i rad, klockan 6.45, och det är betydligt senare än vad han brukar komma ner... (gossen har en förmåga att vakna redan FÖRE barnkanalen och Nickelodeon börjar på morgonen, och det är bara för vråltidigt!) Men bara den första morgonen kom han ner för tidigt, för "jag har nog inte hört klockan, fö´sstår ni". Men då var det bara att gå med pappa upp och lägga sig igen och han kom inte ner förs klockan ringt!

Jag är så glad..... =D OK, han har vaknat tidigare än klockan, jag har hört hur han trippar upp på toan och hämtar en leksak till sängen, men det är HELT OK! Kanske får detta honom att sova en stund till i det långa loppet. Jag hoppas!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0