Besök

Nu har vi haft besök från Storstaden. Jösses vad det har varit kul. Vi har ultramega snabbt visat upp vad Karlskoga har att erbjuda och hann till och med en sväng in i grannkommunden Degerfors. :-) På ett sätt var det tur att de bara stannade ett dygn, för då kunde man verkligen springa runt alla sevärdigheter med andan i halsen och låsas som att TIDEN tog slut - fast det i själva verket är så att SEVÄRDIGHETERNA i sig själv tog slut.

:-)

Så här i efterhand kan man undra vad de tänkte egentligen.

Vi visade upp en kyrkogård. (Visseligen framröstad som Sveriges vackraste, men ändå)

En lekplats som ståtar med en livs levande och fullt funktionsduglig (dock igenpluggad) kanon i originalstorlek, här i "kanon-staden" Karlskoga är vi stolta över vår export av kanoner till krigsförande länder... nä, just ja, det gjorde vi ju inte, men ändå.



Sen såg vi 2 affärer i stan. Vi har inte så värst många fler, om man räknar bort Lindex, Kappahl och Systembolaget. Och en, två... tre (!!!) Optiker.

Bengt- Åke Gustavssons hus. (Vi hade ändå vägarna förbi, so what the heck)

En järnplåt, modell supertjock, som de skjutit med kanoner genom (Som jag var inne på - staden lever lite på detta med kanoner)



Alfred Nobels herrgård - ser väl mest ut som vilket annat hus av större storlek.... :-)

Och så visade vi oxå upp ett hål i marken i grannkommun Degerfors. :-D Hålet kallas för jättegryta och bildades av inlandsisen. Och jag visade prov på min OTROLIGT breda kunskap om historia genom att, på fullaste allvar, säga att jag tiippade på att inlandsisen drog förbi på 1700-talet. Det var tydligen för drygt 10 000 år sedan fick jag veta när jag läste informationsbladet. Oj vad tiden går fort när man har roligt! ;-)

Hur som, vi har haft jättekul, och funderar starkt på att invadera Stockholm under julshoppingstiden. Och äta Thailändsk mat. Det ska tydligen vara gott, sägs det. Vad vet jag? Här i Karlskoga har vi bara tusentalet pizzerior, och tre optiker, kyrkogårdar och hål i backen. Hoppas Mona vill komma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Ritha

Jag tyckte det var kul mä o träffa Mona!

O hålet i marken vid Degerfors, det var Johan o Nathalie vid idag när vi brände hem från Finnerödja.

Själv satt jag kvar i bilen med Joline, och min förkylning... =)

2008-08-06 @ 20:49:10
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Mona

Och det vill Mona, för det var väldans kul och ett nyttigt miljöombyte.



Om inte annat så vet jag i alla fall exakt var jag vill bli begravd. Herrejösses, vilken kyrkogård!



Talibanen vill att vi flyttar. Nu.

2008-08-07 @ 07:45:51
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Heja Talibanen. Du är en dam med huvudet på skaft! Man SKA bo i Karlskoga!!! Och vill du kommer jag och hämtar dig och Joppe genast. Flyttlasset med mamma och pappa och J kan komma efter... ;-)

2008-08-07 @ 09:13:33
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Mona

Eftersom den här blogginnehaverskan har modifierat sin blogg, och alltså godkänner kommentarerna innan de läggs upp, så missar man i bland viktiga saker plus att det kan se lite konstigt ut. Som t ex att jag babblar på i ett meddelande UTAN att hälsa till Ritha. Vilket jag glömde. MEN INTE SKULLE HA GLÖMT OM DET INTE VAR PÅ DETTE VISET!!

Skäms på mig och stor kram till dig Ritha, det var verkligen skitkul att träffas!

2008-08-07 @ 20:20:06
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Mina

glöm inte mig bara nästa gång du e i stockholm :)

2008-08-07 @ 22:41:36
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Moniqa

Men vilken kul blogg! Hittade den på kartan över bloggar. :-) Klart man ska bo i gamla Karlskoga hehe

2008-08-12 @ 17:16:15
URL: http://moniqas.wordpress.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0