Jobbigt

Det är jobbigt att åka bort och vara borta nästan 3 månader.

Åker man 2 veckor till Mallis kan man vara ganska säker på att det mesta är sig likt när man kommer hem, fast man inte har tänkt på alla olika eventualiteter som eventuellt kan tänkas hända under tiden man är borta.

Inse skillnaden, åker jag till Mallis har jag å det grövsta kunnat få hem en påminelse på en räkning i brevlådan för en bortglömd räkning när jag kommer hem. När jag drar till staterna i 3 månader kan jag möta kronofogden på trappen vid hemkomst som förbereder exekutiv auktion på kåken.

Åker jag till Mallis kan margarinet ha fått små gröna prickar längst uppe på toppen när jag kommer hem. Efter tre månader har nog till och med ketchupen blivit dålig.

Jag har fixat med räkningarna. Har Efaktura OCH en mamma som kollar posten och betalar räkningar som inte funkar att betala över nätet. Och jag låter bli att köpa mer ketchup, fast den nästan är slut.

Men vad är det jag har glömt att tänka på???? *instant magvärk bara jag tänker så*

Kommentarer
Postat av: Indra

Haha, ja du kanske ska uppdatera du med.

Nu är det inte långt kvar...men jag hade missat totalt att det är SÅÅÅÅÅ länge ni ska vara borta. Det är ju nästan jul när ni kommer hem. Ojoj inte långt kvar.

2008-08-15 @ 21:20:32
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hörde henne på radion och då förstår jag vad du menar =) Fast boken ÄR bra. Är kanske ingen bra idé att köpa den som ljudbok, då det är hon själv som läser den =)

Gud vad kul att åka till Amerika. Och så länge! vart ska ni?? Jag var i Connecticut för snart två år sedan. Love it! =)

Trevlig resa!

2008-08-15 @ 21:49:23
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Ritha

Jag skickar ett mail med mina tankar om komma ihåg... Jämför med dina! haha.

2008-08-15 @ 22:49:52
URL: http://rijo.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0