Klart och klart och färdigt!

Barnen har varit på minisemester. Till mormor och morfar i stugan. Onsdag till fredag.

Vi har hunnit massor.

* Vi har städat hela huset.
* Tvättat alla fönster och faktiskt bytt "julgardiner". Ja, inte för att jag satte upp gardiner med tomtar på , men jag konstaterar glatt att jag inte tänker byta gardiner när jag kommer hem från USA, alltså är jag klar med julgardinerna! yes!
* Oljat in altanen.
* Målat trädgårdsmöblerna.
* Rensat klart garderoben.... oh holy mother of mine - nu kan jag se vad jag har där inne! :-)
* Kastat en hel sopsäck med skräp.
* Druckit lite vin och grillat lite kött i goda vänners lag..... och snackat skit halva natten. :-D
* Ställt undan saker till vinden.
* Plockat fram kläder till Joline från vinden.
* Organiserat upp arvegodskläder.
* Lämnat vidare kläder som vi växt ur till andra som kan få nytta av dom.

Det enda vi inte hunnit är:

**  Aktivt vila. **

Men vad tusan - alla kan ju inte ha tid med semester. Och nu när vi är klara med alla måsten, och kan slappa - då kommer regnet!

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Regn kommer alltid olägligt. Nästan ;)

Kram, kram!

2008-08-01 @ 21:52:22
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Mina

Duktigt! Vila... vad är det för något? ;)

2008-08-01 @ 23:36:35
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Mina

gjort tårtan själv..? har du glömt hur duktig jag är på att baka? Tårtan är från Konsum :)

2008-08-02 @ 08:28:12
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0