Pengar

Visste att vi hade kvar en massa amerikanska småmynt som jag tänkte att Natalie och Jonatan skulle få ta med över till USA.

Var tvungen att tömma barnens spargrisar och insåg tydligt att pengar äcklar mig.

Tacka vet jag att handla på kort. Slippa byta pengar med någon, slippa ta i äckelpäckel mynt som man inte vet vart de varit förut. 

Jag lyckades få ut 7 cent, resten får ligga kvar i sparbössorna. Kan väl skylla på att jag vill ha så lätt packning som möjligt om älsklingen ifrågasätter varför jag inte tagit fram mynten.

Och bara tanken på när barnen är ute och går påskkärring och blandar i samma påse godis och mynt som de fått av snälla tanter och farbröder får mig att avstå kvällsmat. *urk*

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0