Räddare i nöden!

Tur att jag har min räddare i nöden.

Älsklingen hittade världens största spindel i diskhon i tvättstugan i morse. Det var det största jag sett. Kroppen var avlång dryga 2½ cm lång och ½ cm bred. Benen var uberlånga.

Älsklingen stod och tittade. Men händerna på ryggen. Jag fick rycka in.

Tar fram papper och informerar kaxigt att "det är ju bara att ta den med lite papper - vill du?" Men icke.

Efter ett djupt andetag går jag till attack och försöker ta spindeln, men han smiter ur pappret och upp på min hand. Kan säga att jag släppte snabbt. Och utstötte ett ljud som fick Jonatan att komma springande.

Han står en stund och tittar facinerat på spindeln som vid detta laget springer runt i diskhon och försöker ta sig upp (men han halkar hela tiden ner)

Då kläcker älsklingen "Ska du inte ta den?" mest på skämt.

Men Jonatan tvekar inte ens. På bråkdelen av en sekund har han plockat upp spindeln i handen och säger. "Ska jag slänga ut den"

Sträckan tvättstugan- ytterdörren är nog 8 meter. Det har älsklingen världsrekord i.

Kommentarer
Postat av: Mona

Vad ÄR det med våra män? Jävla kärringar!

2008-08-17 @ 09:56:08
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Ritha

Jag undrar det samma!!!! Vilka kycklingar! Jag som är räddast i världen har fått bli mindre rädd, för att min älskling blev vettskrämd efter vi hade spindeninvasion i tvättstugan för flera år sen.

Fnys..

2008-08-17 @ 16:05:48
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Barn är de modiaste :D

Kram, kram!

2008-08-17 @ 17:01:25
URL: http://ihemmet.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0