Slut på semestern

Jaha, då var det slut på semestern, för de flesta, så oxå "för oss". Vardagen anföll med full kraft i morse när Jonatan behövde väckas för att hinna till dagis i tid. Älsklingen fick dra på sig strumpor och jeans för att dra till jobbet.

Och jag var klar, med allt från duscha, klä mig, ätit frukost och fått ungarna klara straxt över 9. Och sen då? Jag hade ju inga måsten att ta hand om, inga uppgifter att fylla dagen med som alla andra som fick gå till jobbet idag.

Vi tog en tur till stan och insåg att det var full rulle på alla pensionärer iallafall. De har inte dött i sommarvärmen.... och ett tag när jag stångades med rollatorer på affären önskade jag faktiskt att så hade varit fallet med var enda en. Som hämnd tog jag sista byttan med billiga plommon mitt framför näsan på en sur tant och rejsade före en annan till kassan. Sen var jag lite glad igen. ;-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0