Tokigt

Ibland gör jag tokiga saker, som jag inte direkt planerat innan. Saker som jag egentligen inte skulle kunna tänka mig att göra, och sedan efteråt inser jag att det nog inte var så farligt iallafall. :-)

Idag gick jag barfota in till Apoteket, med skyblöta byxor som det droppade om och ett hår som såg ut att ha sett volym senast för 180 år sedan. :-)

Hur det kom sig? Well... vi var ute och gick.... när himlen öppnade sig. Vi blev lite blöta - och för att rädda mina nya skor från total disaster tog jag av mig dom..... byxorna var som tur var mörka, så man kunde nog missat det faktum att de var skyblöta - förutom om man såg hur det droppade om nederkanten. Jag såg till att inte stå stilla på ett och samma ställe för länge på apoteket - för då hade jag skapat en vattenpöl.

Kassörskan noterade lungt att mitt visakort var blött när jag skulle betala... Så blöta var alltså mina byxor att det plaskade i mina fickor. Men hon tog det som den mest naturliga sak i världen... :-)

När jag stod där inne tänkte jag vilken tur att man bor "på landet" - för det var inte många som höjde på ögonbrynen åt oss.... Undra hur de hade reagerat om jag hade klivit in på Sacks Fifth Avenue eller NK i den "utstyrsel" jag hade på mig idag... *ler*

Kommentarer
Postat av: Malla

De hade stenat dig... ;-)



Pok



MallaharvaritpåNKidiverseokristligautrustningarbralla

2008-08-03 @ 14:40:34
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Ritha

Tur du har mig! Så du får göra lite Wild´n crazy saker!!!! =D

2008-08-03 @ 15:41:47
URL: http://rijo.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0