Fisk i grönt sällskap.

Här är recept på det vi åt igår. Jättegott, fast jag var lite skeptisk till ruccolan, balsamvinägern och honungen. Men det blev supergött!!! Och smidigt var det med. Lätt att förbereda i förväg och det sköter sig själv i ugnen!

4 st laxfileér (men man kan ta vilken fisksort man själv gillar bäst)
8 potatisar
1 morot
1 gul lök
2 paprikor (1 grön och 1 röd)
100 g ruccolasallad
salt och peppar

Dressing
6 msk olivolja
2 msk balsamvinäger
2 tsk honung
peppar

Gör så här:
Sätt ugen på 225 grader

Skala och skär potatis i mumsbitar, och morötter i stavar. Lägg på plåt och salta lite.

Sätt potatisen i övre delen av ugnen i 15-20 min tills den är nästan färdigstekt.

Skala och klyfta lök, och dela paprika i mumsbitar.

Lägg fisken på ett ungsfast fat och salta.

Sänk värmen på ugnen till 175 grader.

Lägg på grönsakerna på potatisen och ställ in fisken på gallret under. Stek allt 15 minuter eller tills fisken är klar.

Blanda dressingen.

Ta ur maten ur ugen. Rör ner ruccola i potatisröran och häll på dressingen. Lägg på fiskbitarna på toppen.

Servera med en klick creme fraiche.

Jättegott.

Kommentarer
Postat av: Indra

Det där verkar gott, det ska jag testa.

Usch jag är också skitdålig på det där med maten...vi äter också samma och jag hade bestämt mig för att jag skulle bli bättre när jag var hemma, men va fasen allt kostar ju så mycket när man ska laga avancerad mat...och nu när man snålar på dagarna så har man inte direkt så mycket kosing plus att Honey äter så jäkla mycket...om vi skulle göra det där skulle vi vara tvungna att köpa 12 filér hur billigt är det? Inte lätt att vara ihop med en hantverkare smile

2008-12-18 @ 15:52:37
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Indra

Jag får nog sluta shoppa så man kan laga avancerad mat istället.....nääää det är roligare att shoppa.

2008-12-18 @ 15:55:14
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0