Najs bajs, eller?!?

Barnen sitter nere med sina kompisar och julpysslar.

Det limmas "igloos" för fulla muggar.

För att göra "igloos" tar man sockerbitar, lägger dom i en rund ring på ett styvare pappersark och sen tar på ett rejält lager med lim.

Ovanpå detta kommer ytterligare ett lager med sockerbitar, och ännnumer lim.

Det brukar gå åt sisådär en halv flaska lim innan sockerbitarna nått bra höjd, vilket är så där fyra lager med sockerbitar.

Det hör egentligen inte hit, bara du är med på att pysslet innehåller sockerbitar och lim.

Stora kvantiteter av lim.

Och i detta fallet även en sockersugen kompis.

För efter ett tag hör jag hur de börjar diskutera att äta sockerbitarna. Som man limmat redan. Typ som man gör med ett pepparkakshus.

Jonatan säger då "näää.... det går ju inte... för dom smakar ju bara en massa lim"

Varpå kamraten rappt svarar "det gör inget, bara man sväljer fort. Det här limmet smakar nästan inget alls"

Om han har problem med bajseriet i jul så hoppas jag att de inte skyller på mig.

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0