Snö, banken och julbord

Tänk, idag är en sån där dag då allt händer. Igen.

Det vrålsnöar. Och jag är sugen på att gå ut och skotta.

Tyvärr kan jag inte det eftersom jag då förstör frissan och sminket. Ska nämligen på jullunch med jobbet idag.

Sen skulle jag behöva slå in julklappar. Tyvärr kan jag inte det så jag har två barn hemma som skulle göra katastrofalt mycket mer upppackande av klappar än vad jag hinner slå in.

Skulle även behöva ringa banken. Har ett supreförslag på hur jag ksulle kunna spara mer pengar, ganska så obemärkt. Men det kan jag inte, för Jonatan ropar var 3:e minut att han behöver nått i soffan där han ligger så att prata ostört är inte att tänka på.

Ja, egentligen skulle jag behöva en hel massa saker - men Jonatan är som sagt fortfarande sjuk. 40 i feber och nu har även hostan börjat tillta. Och att göra något med en liten som är sjuk är som att springa i gyttja. Man blir bara lite mindre smutsig med sjuka barn.

Och är det inte typiskt så säg. Det enda Jonatan vill göra när det snöra är att gå ut och åka skidor. Nu ligger det 15 cm snö. Innan han är frisk är det barmark igen. Men vi får väl hoppas på snö till nästa jul. Och att han är frisk då.

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0