Sticka ut hakan sin

Jaha... bara för att retas lite. Har märkt att ämnet kan reta gallfeber på sveriges bloggare, och så ska göras även här.

Eller förresten. Jag ska bara göra min åsikt hörd.

Att äta kött är helt normalt. Sen att det är en stackars ko eller gris som fått sätta livet till det struntar jag i. Kött är något som vi ätit i alla herrans år, och det ska vi nog fortsätta att göra lika länge till.

Barnen ska få äta kött utan att man för den sakens skull ska målande berätta för den lilla hur grisen blivit uppfödd och dödad.

Och om mitt barn inte får stora "ish-ursh-blä-an" och vägrar äta skinka så beror det INTE på att han/hon saknar etik och moral.

Det är en del i djungelns-lag (om du så önskar att kalla det för det) att djur ska födas upp enbart för det enkla syfte att förse oss med mat. Och så länge som vi konsumenter vill ha billig (nåja) mat så kommer de att födas upp på ett kostnads-effektivt sätt. Men nej, jag är inte beredd att betala 500 kr/kilo för fläskkarre bara för att grisen ska få stå ensam i ett bås och käka ur guldskål.

Nä, nu ska jag ta mitt lilla barn ut och andas avgaser. Det är också en del av uppväxten.

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0