Attack!

Nu är vi på lus-attacks-krigs-stig!

Det går löss i Natalies klass! *igen* Det var stort problem med detta i 6 års verksamheten, lössen gick runt, runt, runt och en sväng var det nästan status att ha löss, iallafall tyckte Natalie det eftersom hon inga fick. "Varför får alla andra löss, och inte jag?" Vad svarar man på det?

Nu har det börjat snurra igen, och jag tror att det är 3:e gången sedan skolan började som jag hört att det är i omlopp. Jag blir så grymt förbannad på det faktum att det är så mycket hysh-pysh om löss! Skulle Natalie få löss skulle jag inte dra mig för att ringa runt till de som Natalie lekt med senaste tiden *och de hon kommer att leka med under behandlingsperioden* och tala om att vi har löss, kolla ditt barn. Alllt för att stoppa smittospridningen! Jag skulle inte vilja ha tillbaka det och det måste väl vara bästa sätt att stoppa spridningen?

Jag fick av en klasskompis mamma veta idag att hennes flicka  har löss, och den infon tackade jag hjärtligt för. Nu kommer jag att kolla Natalies hår varje dag för att hålla koll så att hon inte får löss!

En annan tjej i klassen som Natalie leker med har haft löss uprepade gånger, men inte en endaste gång har hennes mamma talat om detta... barnen har dock "försagt sig" ett par gånger så jag har fått reda på det på den vägen. (En gång fick jag veta det när tjejen skulle gå hem efter att ha varit här och lekt hela dagen eftersom hon sade "nu ska jag hem och tvätta med lus-schampo". Gissa om alla borstar och dyl åkte in i frysen den gången!!! Hade mamman talat om innan hade jag kunnat tala om för tjejerna att vi leker inte frisör idag!

Inga löss idag! *håller tummarna för att det inte blir några den här gången heller*

Kommentarer
Postat av: kikka

håller tummar för er jag med...
det var första gången jag såg löss .nu var de ju endast ungen som fick de men ändå har man súttit som värsta chimpans mamman o kollat igenom resterande familj o jag har oxå bliivt kollad..
jag .. undrar dock vart de kommer från ..
fast de kan ju lika väl startat med min unge vad vet jag ..
men jag vart skitful i tanken för jag tänkte då jag hittade lusen i skallen på ungen så vart de men fasan hon lekte ju med "henne" som haft löss ett par gånger förut ...va man tänker knäppt...
var de fler i klassen som hade de??

2008-02-11 @ 19:44:58
URL: http://thewifeofjuhaniemi.blogg.se
Postat av: Ritha

Du får luskammen i morron!! In case of emergency... =D. Den har gjort sitt jobb nu med Jolines skorv.
Natti natti!

2008-02-11 @ 22:58:22
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Jessica

Ritha: Jag kommer sättande som ett spjut och hämtar kammen om det behövs! :-)

2008-02-12 @ 06:45:43
URL: http://veochvett.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0