Av med oskulden

För ett halvår sedan var jag jätteoskuld! Hade ingen som helst aning om varken ordet eller innebörden... Sen började jag utforska, först på egen hand, lite trevande nästan så att jag skämdes. Sen insåg jag att det var kul och inte alls något att skämmas för och då tog jag steget vidare och började själv visa upp mina egna färdigheter! *eller vad man ska kalla dom*

Ja, jag talar om Bloggandet, alltså, vad trodde du? :-/

Jag har sakta med säkert vaggats in i bloggandets underbara värld, men inser ändå att det finns mycket kvar att upptäcka, mycket kvar att bryskt bli informerad om.... Med risk för att bli dumförklarad kan jag väl dela med mig av några blogg-kunskaper som jag har blivit av-jungfrutiserad av den senaste tiden.... *med andra ord, fått veta mer om*

Det finns bloggar vars enda syfte är att kommentera andras bloggar!

Bloggandet är inte "bara en hobby" i alla cirklar.... det finns sånna som är grymt seriösa, på gränsen till fanatiska!

Bloggandet är organiserat! Så organiserat att det finns upplägg för i stort sett det mesta där ute! Det finns någon som tänkt på allt, sidor som samlar ihop bloggare under ett och samma tak, sidor som hjälper och sidor som stjälper... det finns bloggar som informerar, lägger in humor, det finns bloggar som träter, gnäller och kastar skit... och så finns det vardagliga människor, som man märker mest bara skriver för sin egen del *de bloggarna älskar jag :-)*

På tal om organiserat, hittade en blogg vars innehaverska lagt ut något så trevligt som *jag trodde* hon hade döpt till Ett kort i timmen. Skit laj att kolla vad hon hade sysslat med under en hel dag och det tänkte jag att "jihuu när jag får tid och har en ganska intressant dag ska jag också knäppa ett kort var timme och lägga upp på bloggen"

Oskulden rök fortare än gummit på ett raggardäck vid burn-out en fredagkväll när Ritha informerade mig om att det inte alls var så "hipp som happ-igt" som jag trodde... det finns en sida som heter EKIT - ett kort i timmen.... där har man nedräkning till nästa officiella EKIT-dag *man får alltså inte välja själv vilken dag man vill fota för att få så intressanta kort som möjligt.. hahaha* Sen ska det länkas och dolas...

Ja, jag har lärt mig ett och ett annat.... och en trend kommer jag att haka på... tisdagstema.. Vad det är? Häng med och kolla, det kan bli kul!


Kommentarer
Postat av: Ritha

Im in U know!!! =D

2008-02-19 @ 15:40:47
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0