Himlen måste sakna en ängel

Denna dikt lästes på Jolines dop! Jag tycker att texten är underbar, säger så otroligt mycket! *vår lilla ängel*

Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm.
Och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.

Plötsligt var världen helt ny.
Allt stannade upp när du kom.
Och jag såg dig och jag visste av hela min själ
att nu börjar allting om.

Himlen måste sakna en ängel
för en finns här hos mig
Hon vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Hon ligger tätt intill mig,
så tryggt på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat här hos mig.

Gryningsljuset smyger sig in.
Finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens
att jag väntat en evighet just på denna dag.

Plötsligt slår du upp dina blå.
Styrkan i din blick gör mig svag.
Men helt utan att döma ser du på mig.
Och så börjar våran dag.  

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0