Karlstad, bra eller dåligt

Surfade runt och hamnade på en blogg av en tjej från Härnösand som var på besök i Karlstad.. det är alltid kul att höra vad utomsocknes tycker om min omgivning... *asgarv*


Några ord om Karlstad:
 - Innan man lär sig hitta i Karlstad är man helt väck men plötsligt går det upp ett ljus och man hittar överallt.
 - Det går att shoppa hur mycket som helst på rea i den här stan
 - Det går att äta på två ställen. Åhlens till lunch och Vedugnen till middag.
 - Karlstadbornas dialekt växer inte med tiden man vistas här
 - Karlstad ligger långt bort från det mesta (utom Vänern)

JAG gillar deras dialekt.. den är ju go, i förhållande till Karlskogabornas trista uttal (det är så jag skäms när jag öppnar munnen i bland* :-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0