Kepigt

Undrar vad prästen tänker när han/hon uppmanar alla i "församlingen" att läsa trosbekännelsen i samband med ett dop.... Den går ju typ något såhär "vi tror på helige Gud allsmäktig" *man kan tro att jag borde kunna den vid detta laget, men icke då* Som sagt, hur tänker man då? Tar man förgivet att alla som är närvarande är troende? Skulle väl tippa på att 99% av alla som var inbjudna till dopet idag inte är troende på det sättet.... Och för de som har en helt annan tro? *låt säga Islam eller vilken annan religion som helst* skulle inte de vara välkomna på en kristen dopcermoni? Jag som åskådare är ju bara där för att bevittna barnets dop, inte för att bekänna min egen tro på något sätt!

Dessutom kan man undra vad prästen tycker om att döpa barn vars föräldrar uppenbarligen inte har ett uns över för den kristna tron... Hon frågar ju ändå - "vill ni att ert barn ska döpas in i denna tro".... Hur många mer än jag döper för traditionens skull (ja, och för att vara ärlig - för presenternas skull =D ).... hum.... när jag tänker efter är det nog tur att det inte blir fler barn här, för något dop blir det nog inte igen.... *men det ÄR en fin tradition!!!*

Ujuj, det blidde djupt!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0