Oväntade pengar!

En amerikan fick *felaktigt* en check från amerikanska staten på 2.2 miljoner dollar (sisådär 15 miljoner kronor) i brevlådan. Han behöll checken i ca 3 veckor och lämnade sedan tillbaka den, utan att ha löst ut den! *uhum, que?*

Vad skulle du ha gjort?

Jag har funderat på detta och brottats med rätt, fel, moral, etik, själviska tankar och samhällsriktiga tankar... det jag har kommit fram till är:

Om det ligger ute en annons, i lokalpressen och på bloggen *så att ni får veta det först* som lyder:

Kära chef, jag säger upp mig... omedelbart...
mina barn kommer inte till skolan i morgon....
och huset hemma på min gata i stan bortskänkes till bättre behövande
jag är på väg till främmande land, see you Sweden *not*

... då vet DU vad JAG har fått i brevlådan! :-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0