Avundsjuk...

Jag är avundsjuk.. men inte, heller om man nu kan vara det på samma gång! *jag kan, så velig som jag är*

Jag är avis på Ritha som ska göra iordning sitt kök! Det kommer att bli så fint! Jag vill oxå ha takspottar och designat kök, med lådor där jag vill ha dom och micro där det passar mig.... (inte 25 cm från golvet som jag har nu eftersom det är enda stället vi kan ställa den på)

Men samtidigt tycker jag synd om henne och är inte alls avis.... och nu tänker jag inte på ombyggnadsperioden som säkert oxå skulle vara jobbig, men dit skulle jag aldrig komma..... Jag skulle ha supersvårt att välja saker. Vilket kakel skulle jag välja och vilken bänkskiva.. och passar det ihop??? Blir det för mörkt om man tar och har samma färg på allt eller blir det för gyttrigt om man tar olika färg för att bryta av? Vart ska man sätta elkontakter och hur många ska man ha? Vilket golv passar bäst - alla har ju för och nackdelar! Vart ska man ställa diskmaskinen för att den ska stå optimalt när man plockar i och ur disken? Nära bordet eller nära skåpet som tallrikarna ska stå i? Ska man ha vanliga traditionella skåp att ha tallrikar i eller ska man ha de nya som man bara drar ut som lådor, typ? Hur många lådor ska man ha och hur många skåp? *argh*

Nä, jag skulle aldrig kunna välja, och när jag sedan tvingats till att välja skulle jag fortfarande brottas med tanken "fanns det något bättre"?

Jag har svårt att välja, men så är jag ju våg oxå! :-)

Kommentarer
Postat av: Eitha

Tack för att du tänker på mig, våndas med mig, bollar med mig, följer min renoveringsresa...*kramar om*

2008-01-29 @ 12:46:19
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0