Harry Potter fängslar!

Just nu är det Harry Potter på tv:, och det fängslar både barn och vuxna här hemma. 7 åringarna, Natalie har en kompis som ska sova över, sitter där nere, medans älsklingen sitter här uppe med mig.. han kollar på Harry, jag bloggar... *ler* men det är klart, när jag var nere och hängde tvätten ögnade jag oxå lite på tv:n!

Natalie talade om för mig att dosan är trasig, eller behöver nya batterier.... när jag frågade varför talade hon om att det minsann inte gick att sätta på paus när hon skulle på toan.... *ehum*. Det var inte lätt att få henne att fatta att man inte kan pausa när man tittar på film på tv , bara när man ser på DVD. Jag lade väl kanske fram förklaringen lite dumt när jag sade att "man kan inte pausa en film på tv" och då sade Natalie "det är ju alltid en film på tv:n, mamma, vart skulle den annars vara" och det har hon ju faktiskt rätt i! :-)

Är det något annat på tv i kväll? Har ju ingen möjlighet att kolla eftersom båda tv-apparaterna är upptagna, av samma program! Höjden av familjegemenskap, eller hur! *asgarv*

Kommentarer
Postat av: Ritha

Barn är himla kloka... Klokare än vuxna ibland, eller hur? =)

2008-01-26 @ 21:39:48
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Jessica

Jo, ibland fattar man inte hur rätt de tänker, för en annan krånglar till det :-)

2008-01-26 @ 22:00:59
URL: http://veochvett.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0