Kom ihåg att inte glömma bort....

Här är en lite kom-ihåg-lista till mig själv! Vissa saker har jag lärt mig den hårda vägen, andra saker har jag lyckats snappa upp från mindre lyckliga vänner som gjort bort sig rejält! ;-)

-----------------------------------------------------------------------

Det heter inte NEGERBOLLAR, det heter "Bollar från en annan kultur,"
Iaf om din kollega från Iran bjuder.

Kalla aldrig älsklingens snopp för SÖT! Har inte gjort det själv, men det var tydligen ingen bra idé har jag hört!  

Förbered dig på att lämnar man en 3 åring själv vid matbordet för att gå och kissa så simsalabim har man fått saltvatten i dricksglaset när man kommer tillbaka.

Om 5 personer säger att man ska gå till höger för att komma till hotellet när du är på semseter, övertala dom då inte att gå till vänster om du har dåligt lokalsinne.  

Köp aldrig en för stor BH, inte ens på rea, med motiveringen att "jag växer i den" It won't ever happen!  

Köp aldrig för små skor, inte ens på rea, med motiveringen "jag kan nog gå ut dom". Your feet will kill you before that will happen!  

Sätter du på dig finkläder och sedan matar bebisen med broccolipuré innan festen får man skylla sig själv.
 
Bestämmer man sig för att sola topless på semestern i ett land lååångt bort, kan man ge sig faan på att grannkäringen dyker upp på resmålet dagen efter ankomst.  

Använd inte uttrycket "jag blev så rädd att jag sket ner mig" när dina barn kan höra - de lägger sånt på minnet och frågar högt om den händelsen när man står i kassan på Ica Maxi i julruschen.  

Köp inte en våg i present - de smala och tjocka tar illa upp och de "som är lagom" har redan en!

Sätter du dig brevid en gubbe på bussen som ser ut att lukta urin så gör han med största sannorlikhet det!


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0