Ledighet?!?

Äntligen har jag fått mötet med rektorn avklarat. Det har legat på "måste-listan" länge nu att diskutera ledighet med honom för att se hur skolan ställer sig till att vara ledig en längre period. Nu är första steget gjort, men tyvärr fick jag inte något definitivt svar om hon får vara ledig eller inte...

"All ledighet längre än 10 dagar måste beviljas av verksamhetschefen... och det här blir ju liiite längre än det", som rektorn så fint utryckte sig.(Vi planerar 8 veckor)  Men han trodde inte att det skulle bli några större problem, bara jag författar ihop ett brev och förklarar varför vi väljer att åka under skoltid och varför vi planerar vara borta så länge så ska det nog vara ur vägen sedan. Undrar om argument som "vädret är bäst då" och "vi vill vara kvar över Halloween" är giltiga förklaringar till att vi planerar som vi gör, eller om man ska hitta på något lite mer passande för ändamålet? :-)

Natalie kommer att få skolarbete att göra under tiden vi är borta, och med lite tur kan vi få lite material att jobba med under sommarlovet så vi slipper dra med alla böcker över Atlanten. Dit är väl inga störe problem, men jag vet att det blir svårt när vi ska hem.... förra gången stod vi nog ansvariga för närmre 70% av allt bagage på hemreseplanet! *ler*


                        


 

4 stora lådor fullsmockade, 2 tunga resväskor, 2 ryggsäckar,
 en barnvagn och 2 kids!
Bild 2 är all mat vi köpte med oss hem *och njöt av*,
i soffan bakom ligger alla nyinköpta kläder...
Bild 3 är alla saker.... det blev en del.....

Det var med nö och näppe att vi kom hem då! :-)
Hur ska det bli den här gången när vi har en till att ha hand om ;-D
Kanske någon som vill följa med som bärhjälp?

Kommentarer
Postat av: Ritha

Får jag låna din bärsjal igen, så lägger jag min Joline där och sen kånkar jag på! Får vi bo med er??? =)

2008-01-28 @ 13:37:53
Postat av: Jessica

Klart... men... *funderar* stannar J hemma och spolar i toan min? ... *internskämt*

2008-01-28 @ 15:02:53
URL: http://veochvett.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0