Medicin not not not!

Så, nu har förmiddagen avklarats på barnmottagningen med resultat - att jag inte vet mycket mer än innan jag gick dit! Sticket i fingret visade förhöjd sänka, men inte alarmerande mycket så det är bara att avvakta, och truga med mat! Urinprov togs också *historia för sig... himlar med ögonen* men snabbstickan visade inget och odling är satt tills i morgon.... Det är bara att avvakta och se!

Jag lärde mig dock att bakterier trivs som allra bäst i kroppen när den är 38 grader, så man ska inte ta ner febern så att den med alvedon hamnar runt 38 grader... Sanning med modefikation visseligen, barnet måste få i sig vatten och mat i viss mån så alvedon kan behövas för att piggna till så mycket att de får i sig det... sen ska små barn inte ha feber över 40 grader eftersom det då är risk för feberkramper så då ska alvedon också ges. Men i övrigt är det "bra" för kroppen att ha feber, bakterierna trivs inte så bra då!

När vi skulle ta urinprov fick jag uppmaningen att vakta med mugg, dvs. stå med en mugg och fånga upp kisset istället för att sätta på en påse... "Du får gärna röra dig om du vill och kan då ta ett sånt där underlägg med dig så att du inte får kiss på kläderna" ...  Ja, just det.. hur lätt är det att bära en 7 månaders gnällig feberstinn bebis i ena näven, vara med med en mugg iandra näven för att fånga upp de droppar kiss som någongång ska komma och dessutom rädda sina egna kläder när det väl händer? Jag fattade inte hur det skulle kunna lyckas så vi låg kvar på skötbordet med muggen i högsta hugg och utan att flytta blicken från området där kiss vanligtvis brukar komma  - jag visste att jag med min vanliga tur kommer säkert att missa när sötis kissar bara för att jag för en sekund fokuserar på något annat. Efter 40 minuter hade Joline tröttnat så då var det bara att be efter påse och det tog ytterligare 15 min innan hon kissade... och inte var det många droppar heller... tur att jag inte missade dom få dropparna, då hade vi väl fått vänta 55 minuter till.... *haha*

Nu är hjärtat vaken igen och jag ska ta och amma lite.....

Kommentarer
Postat av: Ritha

Så skönt att det inte va "nåt". Tänkte ringa o höra, men nu behöver jag inte =). (Det är ju knas att man inte kan tala med varann, utan bara bloggar o smsar... Men, blandat är bäst! Hihi!) Kram till er igen.

2008-01-31 @ 13:55:59
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0