Party!

Igår kväll var jag ju på party, föresten... Tupperwereparty alltså! :-) Jag  var inte sugen på att gå dit, men jag masade mig iväg då värdinnan deklarerat att det är ju iiiingen som kommer. *feel no pressure* Jag hade bestämt mig, precis som förra gången hon hade party, att inte handla något.... förra gången kom jag hem 2500 kr fattigare och fyllde skåpet med smörgåspåläggsbyttor, grönsaksbehållare för kylen, jordgubbsrensarskål och pappershållare. Att jag bara använt pappershållaren, som förövrigt kostade enbart 99 kr av de 2500 har jag fått äta upp av maken, många gånger! :-)

Men, denna gång kom jag hem utan en pinal som jag betalt för! Och dessutom, håll i hatten - så var gåvan man fick faktiskt något användbart (förra gången fick jag en tandborsthållare där inte tandborstskaftet går ner i). Det var 2 små pytteburkar att ha tex ketchup i till matlådan. Supersöta. De kommer säkert hamna i skåpet bland all annan plast, men vad gör väl det... jag betalade ju inget för det... *ler*

Men, sugen blev jag, det ska jag inte sticka under stolen med! Jag skulle vilja ha en silikonform, en rund... verkar praktiskt (å så tänker jag i mitt stilla sinne att "va roligt det skulle bli att laga mat om jag hade en sån", men jag vet ju att det inte blir roligare än att jag inte kan stänga plastskåpet, och hur kul är det i det långa loppet) :-/

Dessutom fanns en skål/bytta i hårdplast som man skulle ha och koka broccoli i micron med *ja, du skulle hört va hon talade sig varm för det otroligt praktiska i att koka broccoli i micron, hon pratade nästan mer om det än om plasten i övrigt... undrar om de äter något annat än broccoli i hennes familj?* Jag blev sugen på den eftersom den hade hällpip och kunde köras i micron, perfekt att värma varm choklad i för att sedan hälla över i termos till utflykterna! Det får väl bli till nästa party att beställa. Nu har jag ju visat både för mig själv och maken att jag minsann har pondus nog över mig själv att inte beställa något.... (kanske ska ringa och göra en efterbeställning i smyg och hoppas på att maken inte har full pejl på vad det var jag köpte förra gången... hehe)

Kommentarer
Postat av: Ritha

Du kan följa med mig den 27:e, då ska jag på TP-Party.... =)

2008-01-16 @ 10:16:06
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Mina3

haha, jag brukar också få lite "ha-begär" när jag lockas iväg på ett tupperw. party :)

2008-05-07 @ 11:44:40

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0