Trädbeskärning och medelålder

Har just kommit hem från Trädgårdsföreningens träff med trädbeskärning som tema. Syrran lurade med mig som sällskap och när vi klev in i lokalen sjönk medelåldern med typ 80 år! *haha* 70 % av de som var där skulle haft en omkrets på 4 alnar om de hade varit tallar, och de skulle absolut inte klara av att klättra på stege för att beskära ett träd... *ler*

Det var dock riktigt intressant. Tobias, som höll i föredraget, är mycket skicklig och eftersom vi planterade 3 nya träd på tomten i höstas var även ämnet av intresse. Det bästa var dock att jag fick Tobias telefonnummer och han lovade att han ska komma och beskära träden när perioden är rätt (som var i JAS, Juli-Augusti-September, fick jag lära mig) :-) Jag och Tobias är gamla bekanta, så han var inte svårövertalad att komma och hjälpa lilla mig och snacka lite gamla minnen samtidigt! :-)

2 tanter och 1 farbror, med massa årsringar, tyckte det var såååå intressant att de satt och sov *asgarv* De bor säkert i lägenhet, men ser trädgårdsföreningen som en social samvaro och bara kaffet var urdrucket kunde de slumra till lite! :-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0