Vänner...

Visst är det underbart att ha vänner som man kan lita på i vått och torrt!

Igår ringde jag en kompis, lik mig 3 små-barns mamma, med massa järn i elden. Hon talade om att reglerna för allts jävulskap höll på att mer eller mindre ta livet av henne ;-) och hon var så hiskeligt trött... Det kändes fel att be henne om en tjänst i det läget, men jag var tvungen så jag sade:

-Du, jag behöver hjälp!

Varpå hon svarade glatt "Självklart!" Inte en sekund tvekade hon och tänkte på sig själv och sin egen situation. De flesta andra hade svarat ett utdraget frågande "Ja-haaa"? men inte hon.

Det är underbart att veta att det är självklart med hjälp från henne om man behöver, och hon vet oxå att jag ställer upp till 100% för henne, i alla lägen!

Denna gång behövde jag bara ha en T-shirt till Jonatan när vi skulle till fotografen, men hon tog snabbt bilen hem och hämtade en och kom förbi med! Ursäkten att den inte var nystruken kunde jag helt klart acceptera ;-) Vad har man inte vänner till!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0