Varde ljus

... skulle just börja skriva något väldigt fyndigt här, men fick helt plötsligt en låttext i huvudet..... "Det blir alltid värre framåt natten.... bortom alla ropen alla skratten" Hoppas det inte är en hint om hur det ska gå i natt... *skrattar nervöst*

Nä, jag skulle ju dela med mig av en glad nyhet jag sprang på häromdagen - ljus-törstande som jag är! :-) Det blir faktiskt ljusare för var dag som går!*tro det eller ej*  I morse gick solen upp 08.22 (när jag gick hem från dagis) här i Karlskoga och ner 16.08.... Om en vecka går den upp 08.07 och ner 16.26.... en icke gråmulen dag vinner vi alltså 15 + 18 minuter = 33 minuter av dagsljus!!! PÅ EN VECKA!!!

*gör nästan glädeskutt av ren och skär lycka*

Kolla hur solen rör sig på din breddgrad på Vädertjänstens hemsida, eller för all del, kolla när du måste börja dra ner rullgardinen för att inte få solen i ögonen den morgon du vill ta sovmorgon! :-D

Tänk när man kan sitta ute vid husväggen med näsan i vädret och känna hur vårsolen värmer lite! Påtal om det.. *oj vad jag känner att tankarna flyger och far*... hemma hos Ritha idag såg vi snödroppar vid husväggen, och det inte på sörsidan! ;-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0