Åldersnoja?

Diskuterade ålder med älsklingen idag och kom fram till att mitt ålders-medvetande nog är minst sagt skevt... enligt mig är det så här:

Född efter 2000 : Bebis... eller precis slutat använda blöjor iallafall

Född på 80-talet: Då är man i lågstadie åldern, man är inte pyttebebis, men ändå väääldigt väldigt liten....

Född på 70-talet, som jag: 25 och inte en dag äldre.. jo, de som är födda 70 och 71 är lite äldre..... nästan 30!

Född på 40-talet: Som min mamma... så där en 40 år lite drygt...

Född på 20-talet: Död för många år sedan... nästan lite dinosaurievarning

Alltså.... är jag själv 25, mina föräldrar 40, mina mor och farföräldrar runt 60 (och då är man ganska apgammal) och jag har barn som är pyttesmå...

Får du ihop det? Inte jag heller! Men inte sjutton har jag åldersnoja inte..... Vet bara inte vart åren tar vägen! (har tappat en generation tror jag)

Kommentarer
Postat av: sandra

då är jag i lågstadieåldern då... :) ja jag laddar upp mina filmer genom blogger.

2008-06-18 @ 20:53:02
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0