Cytologprov del 2

Det är ju inte utan att man funderar om det betyder något.....

Snabb re-cap: Jag gillar inte att gå till gyn... alls.... så i höstas när jag fick kallelse till Cytologprov så drog jag mig för att gå dit. Men eftersom jag hade fått tid, så minsann - gick jag dit. Men väl där visade det sig att jag (minsann) hade fått mens, så då var det ju bara att gå hem med ogjort ärende.... Bokade då om tiden så att jag inte skulle kunna "skita i det"... men den gången blev det inte heller prov taget, för jag ammade fortfarande då, och det kan man tydligen inte göra! *nähä*

Blev informerad om att jag skulle komma på "drop-in" på tisdagar, efter jag slutat amma.....

Nu var det någon månad sedan jag slutade amma, men inte har jag kommit iväg.... *och jag är väl den som är minst förvånad*

Idag hade jag dock bestämt att jag skulle.. tillochmed skrivit i almanackan! Och vad händer? Jo, känns det inte som om jag är på väg att få mens, NU??? Jag som brukar få det i början på månaden..... *suck*

Sticker iallafall iväg.... och möts av ett "näää... vi tar inte cytologprov över sommaren... du får komma vecka 35....."

Jo tjena! Vecka 35 drar vi till USA.. och blir borta... länge.....

Så jag fick gå hem, med ogjort ärende..... men jag fick mig iallafall en tid bokad till nästa fredag... och tills dess hoppas jag att något revolutionerande har hänt som gör att cytologtest är onödiga!!! :-)

*funderade på att be älsklingen gå iväg istället.... man måste väl dela på "hushållsarbetet", eller hur?* :-)

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Det är så typiskt!

Det händer alltid nåt liknande när man väl kommer sig iväg för att göra obehagliga saker!

2008-06-24 @ 16:58:42
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Monica

javisst är det så jag är liladan går om jag har tid annars drar jag bara ut på det !

Hittade till dig via Mo´na tack för tipset om bloggkoll, men hur sjutton fick du dit den där knappen ;)

2008-06-24 @ 20:24:24
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: maria

Min kallelse till cytologprovet låg på hallmattan när jag kom hem från BB, och tiden var dagen efter. Eh, nej tack, jag tror att jag väntar liiite innan nått sånt är aktuellt =)

2008-06-24 @ 20:47:40
URL: http://lillaviggo.blogg.se/
Postat av: Mina

jag måste också iväg på de där :(

2008-06-24 @ 21:44:25
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0