Dagens tjuvlyssnat

Jag älskar folk som gör så att jag känner mig smart! Därför älskar jag Tjuvlyssnat! :-)

Ropstens tunnelbanestation

Två tonårskillar småretas med varandra.
Kille 1: Hur många kromosomer har du?
Kille 2: Fler än du i alla fall.


Hos en optiker, Jönköping

Tjej ~14: Åh, vet inte vilka glasögon jag ska välja. Alla är lika fula, vad tycker du?
Tjej ~16: Ja, alltså det beror ju på. Är du närsynt eller långsynt?
Tjej ~14 (fundersamt): Hmm...Trångsynt tror jag!


Klassrum, Varberg

På biologilektionen. Läraren pratar om hjärnsjukdomar och hjärndödhet.
Lärare: Ja, en person kan bli dödförklarad då all hjärnaktivitet upphör. Detta kallas hjärndödhet. Men om organen fortfarande är aktiva kan personen hållas vid liv med hjälp av maskiner, men då måste den alltid vara kopplad till maskinerna, utan dem så skulle man dö direkt.
Tjej ~16 (efter att ha funderat några sekunder): Men vadå, går man runt på stan med maskiner då? Det måste ju vara jättejobbigt!


Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Hahahahahahahaha!

Den sista.. Jag skrattar ihjäl mig!

2008-06-24 @ 12:12:55
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha...dom var bra!

2008-06-24 @ 13:35:55
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0