Dumheter?!?

Något som jag ofta funderat på... och som dök upp i mitt medvetande igen för en liten stund sedan är detta:

Man handlar någon ny pryl, tex ett par skor, en smyckeask, en takfläkt eller gud vet vad.... I kartongen ligger det med en liten liten påse med anti-fukt-tjosan - den brukar oftast vara vit med svart text som lyder (typ något i stil med) "Silica Gel, DO NOT EAT"

Finns det någon som tänker sig att "Ah, här köper jag mig en fiffig takfläkt.. och... nämen TITTA, jag fick  visst med en liten snack-surprise på köpet, en liten godisbit.... den tar jag och knaprar i mig"

Eller varningstexten på kaffemuggarna från McD i USA "warning, drink may be hot" "Well, it better be, I didn´t pay for fesjummen drink, dude"

Eller varningstexten på Coke-maskinerna.. de där som är 2 meter höga och är fyllda med massa läsk... på dom står det "Do not tip over" och så är det en bild på en snubbe som hamnar under maskinen och blir klämd! No shit, sherlock!

:-)

--------------------------------------

Enligt en av kommentarerna nedan är det så här:
Det är så genomamerikanskt! På ESAB är instruktionsmanualen till svetsarna typ 3 ggr tjockare på de som ska till USA, än den för Sverige..... =)

Det bara MÅSTE ju betyda att svenskar är minst 3 gånger smartare än amerikaner! ;-)

Kommentarer
Postat av: Indra

Haha..ja det där är ju sjukt...men det är väl till för alla korkade amerikaner som annars stämmer någon...

2008-06-13 @ 21:18:35
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Mina

HAHAHAHAHA nu tränade jag ju magmusklerna ju ;)

2008-06-13 @ 21:42:47
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Ritha

Det är så genomamerikanskt! På ESAB är instruktionsmanualen till svetsarna typ 3 ggr tjockare på de som ska till USA, än den för Sverige..... =)

2008-06-14 @ 10:42:59
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Man borde väl fatta själv att kaffet är varmt eller att man inte ska tippa läskautomaten...

Men skriver dom inte ut varningstexter i USA och ngt händer så blir väl någon snubbe arg och stämmer företaget.

Tur att man är svensk och smart...ler

Ha en bra kväll

// Ann-sofie

2008-06-14 @ 19:28:10
URL: http://affib.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0