Fotbolls fest?

OK jag erkänner.. jag suger fett när det gäller geografi..... Jag hade nog psykisk frånvaro varje geografilektion i skolan, från första klass till 9an.  

Älsklingen däremot kan alla huvudstäder och öster och väster och nästan alla världens länder som ett rinnande vatten... (mycket väldigt onödig info, om man frågar mig)  

Igår bläddrade vi runt på kanalerna och det var fotboll *oh gud bevare mig väl* och länderna ÖST och POL spelade mot varandra! Lyckades snabbt lista ut att POL måste vara Polen och det hade jag rätt i..... och ÖST gissade jag på .... Öst-Timor. :-)  

*det var det enda som ärligt talat kom upp i skallen på mig just då*  

Älsklingen skrattade så mycket så han höll på att kissa på sig, och jag vidhöll, trots att jag blev osäkrare och osäkrare på min kunskap att det visst finns ett land som heter så.... Enligt älsklingen var det nog bara i Kalletidningar det fanns, granne med Ankeborg..... :-)  

Idag fick jag bekräftat att det visst finns ett land som heter Öst-Timor....*yes yes yes* men de får tydligen inte vara med i evenemanget  *nähä?*, för det ligger i Asien *jaha, OCH???*..... *AHA, jag trodde det var fotbolls VM... när kommer det att bli VM då om det är EM nu?*  

Föresten.. landet som spelade igår var Österrike.... surprise nummer två (eller är det nummer sex i raden av surprises runt detta fotbollsevenamang) är att det går av stapeln i just detta land.... *alltid lär man sig nått*

Kommentarer
Postat av: Gitsie

Haha...tack för dagens skratt. =)



Jag är också totalt hopplös på geografi. ;)

2008-06-13 @ 16:01:35
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha..känner igen mig...är varken duktig på geografi eller fotboll..

2008-06-13 @ 19:03:56
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0