Grannens katt

Grannen tog sig an en herrelös katt här i höstas... och den katten har blivit deras gullegris.... Livet verkligen cirkulerar runt katten! När de släpper ut katten följer de med honom ut... är han borta från tomten längre än 20 minuter går de och letar efter den! :-)

Han är supergo och kelen, och kommer gärna över till oss och hälsar på! Men när han är hos oss står grannen och kollar över häcken så att inte barnen (läs stora J) ska springa efter katten "för oj,oj oj det vore ju inte bra" (som om katten inte skulle ha vett att springa därifrån om han blir rädd eller känner sig trängd). Jansson, som katten heter, brukar gå in till oss när vi har vardagsrumsdörren öppen och om Jonatan går in efter gömmer katten sig under soffan.

Grannen brukar fråga om han ska gå in och hänta katten och ursäktar sig väldigt - men jag viftar bort det och säger att han kommer snart ut - pinsamt medveten om att går jag in och schasar ut katten så har jag en ovän för livet på andra sidan häcken.

Idag upprepar sig proceduren. Katten smiter in och Jonatan springer efter. Jag tar ut Jonatan och ber honom låta Jansson vara i fred....efter en stund kommer katten ut igen....

...sen går jag hemifrån....

2 timmar senare äntrar jag mitt vardagsrum igen

Katt-faan har pissat någonstans... Stanken är olidlig.... men jag hittar inte fläcken!

Imorgon skiter jag i grannen - ser jag katthelvetet så bara sätta en klo innanför min tomtgräns tar jag fram vattenslang, slangbella och spottar och skriker så både katten och grannen får hjärtattack!

Kommentarer
Postat av: kikka

fram med vattenslangen då den pissar och förstör har man rätt att jaga bort den



men annars så gör de inget

jag brukar sitta på altan och prata med katterna som knallar på våran tomt

men ser jag en annan katt ligga på våra stolar så jagar jag bort dom

för där ska endast mina katter ligga deras hem deras revir

2008-06-14 @ 21:08:18
Postat av: Mina3

Näe, ere sant! Om vi lämnar ytterdörren öppen så smiter grannarnas katter in hos oss! Jag blir galen!!! Vårat radhus har 3 halvplan + källare, en gång hittade jag kattskrället nere på toan i källaren, höll på att bli vansinnig. En annan gång hade katten smitigt in, dörren blåste igen och jag hör världens gnäll, trodde det var nåt av barnen som grät men det var katten som gnällde och krafsade på dörren! Usch, nä du gör rätt i att ladda slangbellan. Hårt mot hårt tjejen :)

2008-06-14 @ 22:34:03
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Vattenspruta funkar eller barnens vattenpistol..he he he

2008-06-15 @ 03:05:31
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Nej vad trist...och kattpiss som luktar så fruktansvärt mycket också. =(

2008-06-15 @ 10:01:55
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Mona

Och när du har gjort det så kan du komma hit med slangfan och spruta ner grannens dygnet-runt-skällande hund!

2008-06-17 @ 17:19:45
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0