Helg-nöje?

Varje helg åker vi och storhandlar...  Förr om åren, när vi var själva och nykära, gjorde vi det alltid ihop..... nu gör vi det alltid "isär". Den ena är hemma med barnen medans den andra åker och handlar! :-)

Vanligtvis brukar vi slåss om vem som INTE ska åka och handla.... enligt mig är det lite av meditation att handla, man får vara helt själv och filosofera mellan hyllorna - men det krävs ju lite tankeverksamhet, iallafall när JAG handlar!

Älsklingen handlar bara det som står på lappen... och för honom blir det alltid så billigt. Han brukar aldrig ta sig över 1000-lappen.

När jag handlar köper jag oxå bara det som står på lappen... och allt annat som jag kommer på i affären vi behöver fylla skåpen med. Och detta har en tendens att bli lite mer än tusenlappen...

Sista veckorna har blivit lite off gällande handlingen så jag tror vi har skippat en handlingsomgång, och det syns ordentligt i skåpen.. det är så tomt att råttorna gråter! Till och med frysen är nästan tömd.. det fanns bara lite ärtor, någon glass och istärningar kvar!

Så idag åkte jag och handlade.... BARA det som stod på listan.... och allt annat som vi behövde! Det gick på 1850 spänn!!! Och det var inte med blöjor på det!!! Men nu är skåpen fyllda igen... både med nödiga grejer och onödiga grejer! :-)

Jag handlade potatis.... en påse med färskpotatis.... för 70 spänn! :-/ Nu jävlar får ungarna äta potatis med andakt! *haha*

Hur handlar ni? "Veckohandla" eller "handla när det behövs"? Själv skiver jag matlista (listfreak som jag är)! Hur mycket har du i hushållsbudget? Vi är 2 vuxna och 3 barn och handlar för ca 4000 i månaden. (Förutom de månader som jag handlar varje vecka... då blir det 5000)

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Försöker veckohandla, men tyvär händer det nog att jag slinker in någon mer gång under veckorna.

Försökte hålla koll ett tag på hur mkt jag handlade för men det rann ut i sanden.

Kan tippa på 4000:-.

Hoppas inte det är mer.

Ha en bra dag.

Kramiz

2008-06-15 @ 17:02:00
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Ritha

Jaa. Här kan jag inte säga exakt vad vi shoppar för (VI??? Jag!!). Men det är välan runt 3000 kan jag tro.. Hummar bara.... Apa va dyrt det är o leva... =)

2008-06-15 @ 17:28:07
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: sandra

Vi brukar oftast veckohandla för ca 3000kr/mån

2008-06-15 @ 18:35:39
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Indra

Handlar varje dag, men ibland får vi något ryck och storhandlar, slutar alltid med att vi måste slänga grejer som blivit för gamla.

Jag såg en dokumentär förrut om att handla, och tydligen så är det så att om man storhandlar så handlar man mycket mer pga att man spenderar mer tid inne i affären och hinner få med sig en massa onödiga saker. Så det kändes ju skönt för mig..men ack vad tråkigt det är att gå till affären varje dag. Har ju lovat mig själv att bli bättre nu när jag är hemma....men va fasiken man får ju inte plats med något under vagnen....

2008-06-15 @ 21:52:23
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Mona

Ähum. Vi landar på runt 8000 kr. Två vuxna, en 16-åring och en 4-åring. Det verkar som om vi inte är så bra på det där. Och lappar. Jo, vi har alltid lapp men maken påstår att det alltid blir så dyrt när jag är med. Förstår inte alls vad han menar!



Tack för tipset, i morgon bränner jag ned vårdcentralen om jag inte får som jag vill...!

2008-06-17 @ 17:18:10
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0