Sockerminskning...

Läste någonstans i förra veckan om detta med socker och godis.... *att det ska vara så svårt att sluta med den ovanan* :-/

Om man har problem med ett sockerberoende, eller en överkonsumtion av godsaker ska man sikta in sig på att bara äta EN sort. Detta gäller tydligen all sorts konsumtion....

Studier visade att man konsumerade mer godis om man hade en skål med blandat smågodis än om man hade bara en sorts godis framme.... lika så var det med chips... hade man bara grillchips framme åt man mindre mängd än om man hade grillchips, ostbågar, chilinötter och sourcream and onion chips på bordet samtidigt!

Och egentligen, hur gott det än må vara med sura bilar... så är det inte lika lockande med ytterligare an näve när man ätit 4 påsar på en kväll. Jag tror inte.... jag vet!

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Det där stämmer nog. När jag köper en blandpåse proppar jag i mig utav bara den, men köper jag exempelvis en påse med turkisk peppar håller den ett tag.

Kram, kram!

2008-06-26 @ 11:14:50
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Indra

Ja det där stämmer..men då slutar jag nog äta ganska snabbt eftersom att jag tröttnar redan efter en näve..hahaha....men det är som du skrev man måste ändra sina vanor. Jag ska nog vara lycklig ändå eftersom att med tanke på hur mycket jag äter så borde det synas mer..

2008-06-26 @ 12:51:34
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0