Student

Förstår inte!

Förra året tog granntjejen 2 hus bort studenten.... det firades med stor fest i trädgården, bal och fint vrålåk... men de var så ofantligt tysta..... Man hörde dem knappt när man gick förbi utanför häcken, trots att halva släkten och några till var där! :-)

I år däremot... då festas det järnet i samma trädgård.. och denna gång är släkten inte alls inbjudna! Det vrålades "SO3 sha-la-la-la-la SO3 Sha-la-la-la-la" redan vid 17.30 och det varvades med "grannarna lär ju inte tro vi är kloka ASGARV" och partymusik på tregångertoppvolym.  Ungdomarna har klirrat med glas, haft cirkuskonster med parasoll, ligger just nu och snackar på vägen som en fartbula, sjunger och skränar och klockan är bara barnet..... Och jag fattar fortfarande inte... hon tog ju studenten FÖRRA året?!?

I morgon kommer de nog vilja att det talas med små bokstäver ;-)

Och mens-kärringen är inte irriterad..... jag bara småler! Tänk va kul det var att vara ungdom...... (och jag är glad att jag inte bor där när mamman och pappan kommer hem!)

Kommentarer
Postat av: kikka

hej du ,, vilkt liv det var i kvarteret i går kväll..

2008-06-06 @ 13:31:09

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0