Hu, vilken dag!

Hur var din dag igår? Såhär var min, upplevd med en viss skvätt av "hu, detta händer inte"...

Stå på stege *dumt* Ramla ner... *ännu dummare* Ont ont i knät, men vad tusan, smärta kan man ju inte visa... :-/

Hem och sitta i soffan, ringa lite samtal, 2 värktabletter senare ---> svar från vårdcentralen att "det låter inte bra, men har inga akuttider kvar så ring deta nummer efter klockan 17 så får jouren titta på det".... *klockan var då 13* Ringde akuten och svaret därifrån är "visst får ni komma hit, men vi har massor att göra så jag kan inte lova att någon doktor hinner titta före 17 ändå, så ni gör som ni vill"

*stannade hemma*

Ringer vårdcentralen 17 *telefonkö*, "kom klockan 18". Hämtar upp syrran, och lämnar älsklingen hemma med 5 barn, mitt i middagsförberedelserna...

Doktor tittar, klämmer och känner.... *smärta, mår illa, gråter en skvätt* Doktorn säger på Silvia-tyska "det står blod här inne, måste tömma! *huga* Syrran säger "jag kommer att svimma"...

Stor nål, bedövning och sedan sug ut 40 ml blod.... Ber om spy-hink (till mig).... syrran hyperventilerar.. "slappna av".... Sen blev det röntgen....

Inte lätt att ta sig i och ur bilen *skrattar så jag gråter, syrran gråter en skvätt hon med*

Röntgen ser OK ut, tillbaka till vårdcentralen.... *i och ur bilen igen, skrattar ihop, värktabletterna börjar hjälpa ordentligt* Får värktabletter utskrivet, information om sjukskrivning, sjukgymnastik och ev tömning av blod igen ur knät på måndag...

Åker hem, efter knicks i och ur bilen igen, släpper av syrran och åker till Konsum och köper mjölk.... tänker när jag går vid kyldisken att "vilken tur att det inte var jag som gjort mig illa" Ja, det var alltså inte jag som hade ont i knät, det var syrran. :-)

När jag kom hem hade älsklingen gett alla 5 barnen mat, lagt Joline och hon sov, parkerat de 3 kvarvarande stora barnen framför en film OCH diskat! Han är stålpappan över allt annat! :-)


Kommentarer
Postat av: Ritha

Du är för rolig, även med det bedrövliga!! Hälsa syster att hon ska krya på sig!!!

2008-03-01 @ 10:37:27
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: kikka

ja de låter allt som stålisfarsann de där*

2008-03-01 @ 12:00:42
URL: http://thewifeofjuhaniemi.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0