Gröna saker som jag gillar

Gröna saker som jag gillar behöver inte alls vara gröna..

... *hum* varför finns det inga blå grönsaker... för det gör det väl inte? Om man inte räknar med att Blå Kongo potatis är en grönsak... men oj, vad tankarna går....

Jag älskar

* avokado
* majs
* röd paprika
* gul paprika
* coktailtomater
* bladsallad
* färska champinjoner *jaha, nä, det var visst inte en grönsak... sorry*
* grönsaksblandningen ärtor, majs, paprika och saltgurka.. tror den kallas salladsgrönsaker
* sockerärtor
* saltgurka

Hur kommer det sig att jag, som älskar grönsaker och hatar att laga lunchmat till mig själv, inte tycker att sallad är "tillräcklig" mat? Någon mer som håller med? Beställer jag sallad ute på lunch blir jag mer än nöjd, mätt och glad.. men hemma kan jag inte kasta hop en sallad och nöja mig med det..... Ska nog ta och ändra på det!!! ;-)

Föresten... ananas i sallad....  Blä... ananas att äta som efterätt ... Mums. Jaha, och vad tusan är skillnaden? *haha*

Kommentarer
Postat av: Ann

Hahah men nog är sallad mat din tok:))

2008-05-19 @ 13:26:24
URL: http://lillanslilla.blogg.s
Postat av: Mina

kul att du gillade min nya "design" haha, jag hade tråkigt igårkväll när barnen + mannen somnat så jag satte mig med photoshop och trixade...och ja, jag tänkte det kunde vara lite trevligt med en bild på mig oxå. Får se hur länge jag har kvar den :P

2008-05-19 @ 14:36:23
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Indra

Ananas på pizza I like!

Jag åt sallad till lunch idag hemma, men det var för att Aaliyah hade fxat igår. Annars äter jag inte det så ofta, inte ens till lunch ute. Jag blir inte mätt på det. Det har nog bara hänt någon enstaka gång.

Jag gillar rejäla luncher/middagar, synd att jag inte tycker om att laga mat. Men baka I like!

2008-05-19 @ 14:37:57
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0