tänkte kanske inte det, då rå...

Har inte hört ett ljud från Natalie amerikanska pappa på åratals. Säkert 4 iallafall.

Tänkte att han nog hör av sig när vi befinner oss i det stora landet "over there" (som han visste att vi skulle besöka), men icke.

Till historien hör att jag i år kämpat med att få honom att skriva under diverse papper (som sig bör av båda föräldrarna när man har delad vårdnad) men utan framgång. Efter detta begärde jag ensam vårdnad och har inte hört från honom sen domen vann laga kraft.

Nu, idag, en vecka efter att vi kom från USA dimper det ner ett mail. Från honom.

Han vill att jag ska ringa den myndighet som har hand om indrivningen av underhållet för Natalie. De har tydligen frågor rörande underhållet som bara jag kan svara på. Jag anar att det gäller att han inte har bevis på att underhåll ska ha betalts under flertalet år och att han anses ha en skuld på 42 00 dollar.

För mig funkar det bra. Underhållet kommer varje månad.

En kort sväng hade jag fundering på att ringa myndigheten.

Men sen kom jag på att jag nog har all anledning att vara långsint. I just detta fall.

Jag fick minsann lösa mina egna problem förut. Nu är det dags att han tar ansvar för sina problem.

...men som en kompromiss skickade jag ett svarsmail och informerade att mitt telefonnummer fortfarande är det samma som det alltid varit och om han vill att myndigheten ska ringa mig så är de så välkomna att ringa så. 

Kommentarer
Postat av: Indra

Ja det där har jag också varit med om. A´s pappa är nog skyldig 13 års underhåll, så det är ju lite pengar...och han har inte ringt henne på typ 10 år, fast vi träffade iallafall honom för 4 år sedan.

Ja det vore skoj om ni kom. Bli dock inte förvånad om mitt hem inte ser ut som på bilderna haha......jag måste kolla upp ett datum, jag vet att jag har fullt upp nästa vecka...kram

2008-11-14 @ 17:28:38
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Rijo

Du är lite som Fantomen. Hård mot de hårda. =)



Tur du har en underbar familj-inkl en pappa till N- och att du kan ta hand om dig själv. Kram!!

2008-11-14 @ 17:55:04
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Jag kan aldrig förstå hur en förälder inte kan vilja ha kontakt med sitt eget barn, det övergår mitt förstånd. =(

2008-11-15 @ 09:44:33
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hör av er om ni åker till Indra så hänger jag och Emil på :)

2008-11-15 @ 13:09:29
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0