Världskrig

Vi trugar med barnen om att äta grönsaker. Försöker att servera grönt till maten, med ganska lika resultat...

... de vägrar äta.

Vissa dagar är mamma mer av "man måste äta liiite av allt" och smärre världskrig utbryter.

Idag hade Jonatan en kompis här. De ville fika. Jag plockade ihop lite av varje och skickade upp dom på rummet. (och de som känner mig vet att det saknas kakor och bullar till fikat i detta hus)

...det var tyst, ett tag....

sen utbröt världskrig.

Det skreks och svors och gräts omvartannat.

När de kom ner - i trehundraåtti - såg jag att världskriget var på väg att spilla över till att bli universumskrig.

Innan hårtussar började flyga klev mamma in i mellan och bad att få en förklaring.

...hulkande berättade Jonatan att kompisen minsann ätit 4 bitar av morot och han bara fått två.

Snälla, den här kompisen behöver jag låna varje middag!

Kommentarer
Postat av: monica

;)hahaha va roligt bjud han igen

2008-11-24 @ 20:53:37
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: kikka

här är det sonen som älskar grönt och sallad och frukt

medans dotterns spyr då hon ser nyttigheter ,., men äter det gör hon .. för hon vet att mamma ger det onda ögat annars ..

2008-11-24 @ 21:03:55

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0