Faaaabulous

Jag har fått en Fabulousnominering av gulliga (och modiga) Malin.

Hon gillar min blogg (tack och bock) och jag gillar hennes. Hon skriver utlämnande om hur det är att ha bröscancer. Hemskt!!! Verkligen hemskt. Men hon tar en dag i taget och kämpar mot yttre svårigheter och inre demoner! Modigt!

Och med denna nominering följer självklart en regel. Man måste lämna ut de fem saker man inte klarar av att leva utan.

Självklart kan jag radda upp ovesentligheter här. Sånt som alla skulle radda upp: typ mina barn, min man och vatten. Och lungorna. Och min nya fräcka flådiga mobiltelefon. ;-D

Men nu är det ju så att det är ganska trist. Och  jag har ingen ny och flådig mobil. ;-) Så jag väljer att lista annat jag inte kan leva utan.

Helt utan inbördes ordning:

* En bekväm säng. Får jag inte sova är jag inte glad. Och det är så fruktansvärt illa att om jag har att välja på att sova på soffa eller inte sova alls, så kör jag på "oh-la-la-jag-har-tagit-knark-hela-dagen-och-behöver-inte-en-blund-i-ögonen-på-fyra-veckor" och låter bli att sova.

* Någon att prata med - skit samma vem. Skulle jag hamna på en öde ö skulle jag snarare dö av ensamhet än av hunger.

* En termometer. Jag måste veta om det är varmt eller kallt innan jag går ut. Är det kallt måste jag dra på mig ännumer kläder. Är det varmt måste jag kolla vilken planet jag blivit förflyttad till....

* En klocka- jag måste veta när det är acceptabelt att krypa ner i bingen och sova. Annars skulle jag kunna gå och lägga mig klockan "typ-en-timme-efter-lunch". Men det är inte acceptabelt, säger älsklingen. Så vi har enats om att 21 är den magiska gränsen. Och hade jag ingen klocka skulle jag ju aldrig veta när den magiska timmen infaller sig! ;-)

* Silvertejp - Oh maj Gaaad! Är inte det Guds gåva till mänskligheten. Med silvertejp kan man klara av allt. Binda ihop skidor, laga skorstenar, laga skor (uberhäftigt, ser ut som om man har stålhätta) stänga och låsa igen resväskor så att inte ens tullen klarar av att komma i dom, sätta upp gräns så att inte grannens ungar springer genom häcken, hotta till mormors bil genom att klä sidan med silvertejp så det ser ut som flääääjms, ha som armband, tejpa ihop nycklar i brist på nyckelring, bakbinda bovar och banditer, ha som en bra ursäkt att handla när man faktiskt bara går in på byggvaruhuset för att kolla på den ubersnygga killen som jobbar där, det är faktiskt överkomligt i pris i förhållande till allt annat de saluför..... and the list can go on.... and on..... and on.

Alla ni andra som är intresserade att blotta ert inre, sätt i gång! Jag är i idel öra med att få veta; VAD i hela fridens namn får dig att känna dig knäsvag om någon huligan skulle hota med att ta grejen ifrån dig? Och tala gärna om att ni gjort det så kommer jag och tittar!!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Gitsie

En san vet jag i alla fall och det är min kamera, den måste med vart jag än är. =)

2009-02-04 @ 07:05:16
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Malin

Du värmer, Jupp! Tackar för fina ord. Har du ett stort lager silvertejp hemma eller? ;)

Kraaaam

2009-02-04 @ 15:17:41
URL: http://www.malinlonn.blogspot.com
Postat av: Rijo

Ujuj! Det var en fiiiner lista det. Jag måste tänka.... Kanske kan jag bidra med nåt jag med???

Kram vännen!

2009-02-04 @ 20:27:38
URL: http://rijo.blogg.se.
Postat av: Jupp

Rijo: Det tycker jag absolut du ska göra..... :-) Imellan magsjukeattacker är det ett toppen tidsfördriv!



Vi ses på lördag, om du inte är sjuk, vill säga!

2009-02-05 @ 09:02:31
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Jupp

Malin: Mitt lager är stoooort, fast jag använder oxå ofantligt mycket! ;-) Så det är rotation på grejjorna! :-D

2009-02-05 @ 09:03:29
URL: http://veochvett.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0