Husdjur.

OK. Tänk dig scenariot.

Jag är lite mycket anti-husdjur. För att de tar ganska mycket tid. Och jag brukar tröttna.

Så jag har lärt mig. Jag tycker bara att kaniner är söta när de är bebisar. Sen blir de bara i vägen. Och luktar piss. (speciellt eftersom jag låter bli att städa buren... då stinker de piss.. tro mig ni som inte haft kanin)

Akvariefiskar är fina i två veckor. Tills jag har matat ihjäl dom och de ligger upp och ner hela bunten.

Och hamstrar är söta tills man vill ta upp dom. Då har de en tendes att bitas och då tappar jag dom i golvet. Flera hamstrar har obarmhärtigt brutit nacken på detta sätt.

Så jag ska inte ha husdjur. Detta ger följdaktligen att mina barn inte heller får husdjur.

Och så går vi in i en djuraffär.

Ah, men tjena!

Med en sucker som mig????.... jag ville ju typ ta med mig hela affären hem. Alla kaniner. Ett par marsvin. Och tillochmed de små hamstrarna.....

Finner mig tillochmed diskuterandes med affärsinnehavaren om akvarium. På allvar. "ja, men det vore väl trevligt med ett 850 liters akvarium hemma. Inte alls mycket jobb"

Älsklingen spände ögonen i mig och sade bestämt. Vi har inte plats. NU går vi.

Och vi gick.

Men inte mina tankar.

Kul det vore med ett djur. Typ

Ungarna tjatar ju. Typ

Och de kan väl ta eget ansvar.Typ. Vi behöver ju inte köpa en Berner Senner hund som behöver 8 timmars motion om dagen.

Typ.

Idag går Joline runt med Natalies symaskin. Hon håller i pedalen man startar maskinen med och drar maskinen bakomsig.

Hon är jättelycklig.

Och jag tänker som ett mantra: Hamstrar bits. Och en symaskin behöver inte mat.

Kommer det in en bur med sågspån och ett varmblodig liten varelse så har jag kapitulerat.

Men jag städar inte.

Och för hamsterns skull så ska jag inte bära den heller. Det lovar jag!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0