Utmaningarnas utmaning

Ok, min idol alla kategorier, Måååna, damen som ALDRIG skulle ta i en utmaning (fundering, har hon någonsin sagt det själv eller är det jag som givet henne den högt uppsatta position, tro?) har nu fullföljt en uppmaning och lagt ut en utmaning och bett sina läsare att kopiera...

så... what to do?

Självklart gör jag det samma.. sen om jag gör rätt, det är väl skit det samma...... :-)

Varje svar ska tydligen börja med första bokstaven i mitt eget namn......

1. Vad heter du? JESSICA

2. Ett ord på fyra bokstäver: JOBB

3. Flicknamn: JENNIFER

4. Pojknamn: JIMMY

5. Yrke: JURIST

6. Färg: det finns 16 mljoner färger.. men inte en enda som börjar på J.. om man inte säger JULRÖD förståss....

7. Klädesplagg: JEANS

8. Mat: JULKORV

9. Sak i badrummet: JACUZZI

10. Plats/stad: JÖNKÖPING

11. En orsak till att vara sen: JAG FÖRSOV MIG

12. Något man inte skriker: JÄVLA HORA!

13. Film: JÖNSSONLIGAN

14. Något man dricker: JULMUST

15. Band: JONAS BROTHERS

16. Djur: JAGUAR

17. Gatunamn: JÄRFÄLLAVÄGEN

18. Bil: JAGUAR... igen då

19. Sång: JAG VILL HA EN EGEN MÅNE

20. Aktivitet med mer än en deltagare: JULKLAPPSBYTE

Det var inte så jäkla lätt som man trodde. Gör ett du med! ;-)

Kommentarer
Postat av: Mona

Haha, du har så rätt; jag brukar ytterst sällan göra något sånt här. Dock var jag uttråkad. Eller rättare sagt, såg en legal anledning att skita i det jag höll på med.



Och du, julröd är väl okey. Fast vi andra förstod att det egentligen var tomteröd som gilldes...



Och jag höll på att bli riktigt imponerad av vägvalet. Tills jag kom på att jag har för mig att det bor nån form av kusin i de trakterna. Eller har jag fel. Annars fuskade du hårt på Eniro!!!



Erkänn, erkänn!!

2009-02-28 @ 18:45:42
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Mona: Jo, men hade jag skrivit "Jomteröd" hade jag ju idiotförklarats på studs..... :-) Så det fick bli julröd.... ett annat förslag som kom seglandes från bonusplats var "Josa" som i Rosa med talfel... haha



Och nääää... har ingen kusin i/på/vid Järfällavägen. Och jag fuskade inte Allan på Eniro. Det erkänner jag... Fast jag kan erkänna att 1) Jag har ingen aning om det finns en vägsnutt som heter så... tyckte bara det var poetiskt vackert. 2) Jag har inte ens en aning om vart Järfälla ligger.....(jag gissade Norrland, älsklingen informerade Stockholmstrakten, och suckade djupt) och 3) Jag kan säga att jag inte ens till etthundratio visste utan tvekan att det finns ett ställe som heter Järfälla, eller om det var en travbana. Ibland får man ju chansa. :-)



Kusin bor på Ekerö. :-)

2009-02-28 @ 19:55:52

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0