Det skulle ju bli en bra dag

Det skulle bli en bra dag idag.

Jonatan och Joline skulle få vara längre på dagis - och det är poppis hos Jonatan.

Natalie skulle hämtas på skolan av morfar och de skulle tillbringa eftermiddagen ihop.

Jag skulle få en kanonersutbildning.

Och äta en präktigt god matlåda.

Och som grädde på moset skulle jag få däcka i soffan med älsklingen.

Alla glada.

Tyvärr så ville ju någon att vi skulle hitta på något annat idag. Göra dagen lite "Wild and crazy", typ.

Så han såg till att Natalie först glömmer att göra läsläxan tills idag.

Panik, vi gör den på stående fot medans hon äter frukost.

Stress iväg.

Men kommer hem 5 minuter senare.

"Vi har studiedag idag"

Ringa morfar "Hämtar du???? NU!!!"

Stressa iväg till jobbet.

Glömmer matlåda, naturligvis.

Får ett SMS klockan 11. Joline magsjuk.

Som tur är hämtar morfar på dagis.... men du ska inte tro att mycket av utbildningen gick in.

Och DESSUTOM ringer älsklingen och säger att "jag ska bort i kväll... hade du glömt det"

Jo, det hade jag..

Det skulle bli en bra dag. Men icke.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hua mej då! En sån dag har inte jag haft... Kram

2009-01-26 @ 21:04:07

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0