For real, lixom....

I kölvattnen efter den stora hetsjakten på Liza Marklunds bok "Gömda" kan jag inte låta bli att förtydliga både det ena och det andra.

Min blogg är inte en helt sann berättelse.

Men den bygger på en sann historia.

Alltså, det mesta är självupplevt. Fast ibland kanske lite kryddat. Frågar du älsklingen så är alla historier där han framställs som det mindre smarta könet i familjen kryddade. Rejält.

Jag håller inte riktigt med.

Fast jag vet, skulle jag bli skrutiniserad som Liza och hennes böcker skulle man nog komma fram till att vissa saker emotsäger varandra.

Men lixom, for real, vem skulle orka/villa/bry sig om att läsa om vad jag hade för pålägg i morse. Hur sant det än må vara är det ganska trist att veta att det bara var leverpastej. Med saltgurka.

Och jäklar vad skönt det är att tala om att allt ska tas med en nypa salt. För nu kan jag ju verkligen börja tala om den icke förskönade sanningen, och låssas som att den är påhittad.

*muhahaha*

Här har ni bloggen som ni inte har en aning om den är sann eller ej.

Förövrigt tycker jag att Gömda är en bra bok. Sann eller ej. Hoppas ni tycker det samma om bloggen.

Nu har jag iallafall ryggen fri!

Kommentarer
Postat av: Mina

där fick vi något att tänka på ;) kram på dig!

2009-01-18 @ 15:15:46
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: emelie

Jätte snygg blogg, ha det bra =)

2009-01-18 @ 16:01:03
URL: http://loneley.blogg.se/
Postat av: gladulle

Ja det kanske är så här man måste skriva på bloggen för att ha ryggen fri fniss den dagen man blir känd:p

2009-01-18 @ 19:52:31
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0