Nä fy!

På jobbet idag fick vi lyssna på inspelade samtal.

Syftet var att vi skulle leta bra och dåliga saker med innehållet i samtalet.

Jag lyckades i samtliga samtal komma fram till att:

1) Fy f-n vad Karlskogamål är hemskt att lyssna på.

2) Jag måste se till att jag inte låter så i telefon

3) Stackars kunder som ringer in och behöver lyssna på den där fula dialekten

4) Säger en människa ordet "själv" på Karlskogamål en enda gång till går jag och skjuter mig.

5) Om man jämför skånska och Karlskogamål så är jag inte så säker på att skånskan är den fulaste längre. Karlskogamålet vinner dock på den grunden att jag fattar vad Karlskogatösen sa, men skånskan var det betydligt mer tveksamt med.

Tror bestämt att jag ska lära mig RiksSvenska. Eller Gotländska. Eller varför inte Norrköpingsdialekt. Nä... närmst till hand blir nog Karlstadsdialekten, den är fin den! :-D

Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Hallå där!

Vad är det du säger om skånska ..?

Tur att du förstår den i skrift i varje fall. :D

2009-02-03 @ 02:55:01
URL: http://annasweden.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0