Skillnad och skillnad

Har insett fördelen med bloggen. Om man funderar på något och inte orkar leta på svaret själv kan man bara lägga ut det som en fråga på bloggen och vips så har man ett svar på det man funderade på.

Man får bara strunta i att folk idiotförklarar en för tankarna man har eller bristen på kunskap.

Vad är det för skillnad på fiber och fibrer?

Det var dagens fundering.

Och när jag ändå håller på kan jag stoppa in en bonus.

Potatis.... på sommaren köper man färskpotatis. Den håller sig i en vecka ungefär, sen börjar den gärna ändra utseende mot hur den såg ut när man köpte den....

Vinterpotatis kan man göra mos av. Den har mer stärkelse i sig och låter sig alltså mosas utan att bilda långa trådar och bli som klister.

Men... det jag inte riktigt fattar är... jag handlar potatis i dag, som är närproducerad. Grävde de upp den i somras och lät den ligga tills nu? Varför får inte den potatisen svans och så? Svansarna kommer en vecka efter att jag fått hem dom!!! För inte gräver de upp dom nu??? Det är ju stenhårt ju.. och några enorma potatisväxthus har jag aldrig hört talas om... För så mycket potatis som vi äter i Sverige så borde det ju finnas potatisväxthus överallt om vi behövde det för att få till vinterpotatis.....

Baundra, typ.

Kommentarer
Postat av: Malla

Singular och plural... Om fiber/fibrer..



Om potatis säger jag att du har köpt "gammaljävlapotatis" med rotsystemet nära utveckling..



Producenterna förvarar potatisen i kolsvat utrymme som får "potatisen" att tro att den ligger i ide..



Så tror jag iaf..



Pok



Mallavillvetasvaretbralla

2009-01-08 @ 14:05:35
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Jupp

Malla: Menar du alltså om jag köper bröd som det står "Innehåller mycket fiber" att det innehåller mycket av ETT fiber. Just bara den enda fibern är det massor av? Gissa om jag själv var inne på din linje tills den sprack. Därför jag undra!!!



Och vad gäller potatisen. Jag rycker det så sakta och försiktigt jag kan från affären och bär tyst hem den... lägger den tyst i det mörka kylen och sjunger vaggvisor. Lik förbannat växer det svansar efter en vecka. Gillar dom inte mittt ide?



2009-01-08 @ 17:35:33
Postat av: Camilla

tyvärr inget bra svar på dina frågor,,orkar inte tänka, men det dem andra skrivit låter vettigt så jag håller med.



MEN jag måste bara få skriva att jag garvar snart läppen av mig efter att läst dina inlägg, allihopa är så himla roliga. Så har man tråkigt eller känner sig nere en dag då vet iallafall jag vad jag ska göra. Läsa din blogg.

Inlägget med soppan var bara FÖR bra.



go kväll

2009-01-08 @ 19:29:41
URL: http://husbysjutolfts.blogspot.se/
Postat av: Sandra

Visst är det bra att ta bloggen till hjälp när man undrar över något! Har inga bra svar på dina frågor... Men du kanske har testat chokladyoughurt? ;)

2009-01-08 @ 21:34:53
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0