An era has come to an End!

This message will NOT follow in English. Nor in Serbokratiska, turkish, danish or any other foreign language what so ever.

Kära, kära vänner, medlemmar av bloggsamhället och andra luffare.

An era has come to an End.

(ja, jag vet, det var engelska, men hur skriver men det lika pampigt på svenska?)

Det är med övergående smärta jag har uppgiften att berätta för er det som ingen annan vet. Mer än jag och några få utvalda förståss. Där du icke kan medräkna dig, eftersom du inte är en av mina närmaste anhängare.

Jag har under den senaste tiden haft minimalt med tid att blogga. Detta pågrund av flertalet faktorer.

Jag har fått tillfälle att starta upp något nytt.

Detta nya har krävt min fulla uppmärksamhet, och det kan tyckas vara en minimal uppoffring med tanke på den gigantiska lön jag kommer att kunna ta ut i framtiden.

Detta nya är verkligen en nystart, inte bara för mig, utan för alla som någonsin varit involverade i vad man brukar kalla "daily life". Typ. alla, alltså.

Några detaljer kan jag inte gå in på här, i enlighet med Sveriges grundlags 6:e kapitel, 42:a stycket och 8:e tillägget. Så fråga inte.

Det enda jag kan tala om är att detta har krävt två dagars sjukhusvistelse för att få mina bröst att bli till DD-kupa, och min rumpa att anta en något mer rund framtoning. Smärta som även den ska vara överkomlig. Säger dom. Själv skiter jag i det, bara jag kan sitta igen.

Dessutom har detta nya inneburit en stor mängd korrespondens i diverse för mig icke modersmålsaktiga språk. Därav motviljan att översätta detta till andra språk. Hoppas ni, och alla turkar, har överseende med detta. Google har en bra översättningstjänst om ni promt vill ha denna historiska text på turkiska.

Inom den snaraste framtid kommer jag att radera ut samtliga telefonummer i min telefonbok, för att få plats med nya viktiga telefonnummer. Om du är en av de som jag tidigare haft i mitt kontaktnät kan det vara av största vikt att du lägger in mitt nya telefonnummer som är 099-356  8   *krrchhh .. rasp... knack... rasp* 49.... *rasp... knack*. Detta då jag icke kommer att kontakta dig i framtiden. Det ligger helt på ditt ansvar att se till att vi inte förlorar kontakten, eftersom du just fått mitt nya nummer.

*host, harkel... sorry, jag satte i halsen där en sväng*

Min andra blogg fortsätter jag att driva precis som förr. Där kommer du att kunna läsa om de framsteg jag gör inom branschen samt exakt hur mycket mer i lön än dig jag kommer att obeskattat plocka ut från ett konto i Monaco. Så jag lämnar dig inte helt vind för våg.

Jag kommer inom en snar framtid även att inte utannonsera tjänster som underordnade chefer, samt administrativa tjänster i kontaktpositioner. (detta eftersom jag har stor motvilja till att hjälpa arbetsförmedlingen med statistik på nya arbetstillfällen i Sverige) Är du intresserad av att hänga med på framtidståget är det bara att du skickar ett rekommenderat brev, med ditt CV, alla dina hemligheter uppskrivna i datumordning för tidpunkt då de inträffade. Detta för att bespara SÄPO en massa arbete. Du behöver inte vara helt fläckfri, men vi, jag och mitt team, ser gärna att du har låtit bli att betala TV-licens ett par månader i ditt liv, samt att du vid något tillfälle druckit så mycket så att du spytt på en medmänniska. Brevet skickar du förslagsvis till min assistent Vladimir. Andra adreser kan funka, men i värsta fall når det inte hela vägen fram och då är det bara att beklaga att du inte får jobb hos mig.

Arbetet kommer att innebära en del resor. Samt att träffa mer eller mindre kända människor. Och mingla. Och plocka ut lön som inte står i paritet med din arbetsinsats. 

Tryggt nog har jag kvar denna site även i framtiden, som en liten säkerhetslina. Vem vet, jag kanske kommer att sälja affärside´n snart för gigantiskt många miljonbelop och då kan det ju vara kul att ha något annat att syssla med igen. Man vill ju inte vara helt sysslolös menar jag. Så, se inte detta som ett definitivt slut, utan som en sorts tjänstledigt på obestämd tid.

Jag slutar alltså med omedelbar verkan att blogga. HÄR.

Tack för den här tiden. Och på återseende.

Med vänliga och betydelsefulla hälsningar från the one and only Jupp.

Ah... och föresten. Vill du ha min autograf så här "innan jag blir känd" så kan jag bara meddela att det är försent. Tyvärr. Det skulle du ha tänkt på redan förra veckan. Då jag bara var "hon den där". Det skulle du som sagt tänkt på tidigare. Det och mycket annat som också kommer att gräma dig i framtiden.

Ah.. och föresten. Om mamma läser detta kan jag informera att minimalt lite av punkterna ovan har ett dugg med verkligheten att göra. Faktiskt bara en enda sak. Eller två. Eller kanske tre, beroende på hur man ser det.

Oj, nu ringer Bruce Willis. GottaGo! Chao!


Kommentarer
Postat av: Petra

Nej, men det här gillar jag inte :(

men sol på dig ialla fall :)

//Sol

2009-03-27 @ 16:00:25
URL: http://storastorasyster.blogspot.com
Postat av: Malin

Hmm, läpparna då? Och betyder detta att du kommer att hjälpa Linda Rosing med hennes blogg kanske? Mja, vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta? Har barnen kastat nåt stort och hårt i skallen på dig? ;) kramen

2009-03-27 @ 16:19:43
URL: http://www.malinlonn.blogspot.com
Postat av: Mona

Vafan snackar du om??? Kan du vara så vänlig och gå in i rummet direkt till höger om din ytterdörr och slå huvudet 3 gånger i kaklet, skaka lite och sätta dig vid datorn igen. Typ nu.

2009-03-27 @ 17:15:27
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Petra: Trist att du tycker så. Fast ganska smickrande. :-) Och tack för solen. Den behövs.



MAlin: Du ser vad mycket dumt som hinner hända under tiden du var och ramlade av barstolar. Skämmes på dig! ;-)



Mona: Sällan. Jag är så jäkla upptagen med det nya... och är du snäll kan jag maila över andra bloggens adress. Om du inte vill leta dig fram förståss..... ;-)

2009-03-27 @ 21:29:15
Postat av: Rijo

Nämen, nu fattar jag ingenting... Släng i sig några pavor vin så du blir som vanligt igen och berätta genast var du har tagit vägen! Nu!!!

2009-03-27 @ 21:43:04
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Mina

men men.... vart ska du ta vägen då?? hit med nya adressen!

2009-03-29 @ 14:43:56
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Men så här kan du ju inte göra, du kan inte bara lämna oss här =(

2009-03-31 @ 08:52:22
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Mina

juuhuuuu??!! vart har du tagit vääägen??

2009-03-31 @ 11:51:40
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad är detta?! Shit också, skulle ha bett om autograf när vi träffades... ;)

2009-03-31 @ 13:38:15
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Rijo

Men var fan är den andra bloggen då????

2009-06-05 @ 20:09:24

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0